Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
W przypadku zdarzenia wymagającego natychmiastowej interwencji strażników informacje prosimy przekazywać:
Pod numer alarmowy (całodobowo): 986
- zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych
- nie ma potrzeby wybierania numeru kierunkowego
SMS oraz MMS (całodobowo) dla osób z dysfunkcjami słuchu: 723 986 112
- numer jest również przeznaczony dla pasażerów naziemnej komunikacji zbiorowej
W sprawach, które nie wymagają natychmiastowej interwencji strażników prosimy o kontakt:
- za pośrednictwem formularza zgłoszeń w Portalu ZPWD
- mailowy: csk@strazmiejska.waw.pl
- za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP
- listowny: Straż Miejska m.st. Warszawy, ul. Młynarska 43/45, 01-170 Warszawa,
Usługi wspierające komunikowanie się
Zgodnie z treścią art. 9 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, informuje się, że zarówno w oddziałach terenowych jak i w siedzibie komendy Straży Miejskiej m.st. Warszawy dostępne są następujące usługi wspierające komunikowanie się osób niesłyszących lub słabosłyszących w postaci:
- poczty elektronicznej na adres: csk@strazmiejska.waw.pl
- przesyłania informacji faxem na tel: 22 598 69 03, 22 598 69 04, 22 598 69 05,
- przesyłania wiadomości SMS-em na nr tel.: 723 986 112 (wiadomości mogą wpływać z opóźnieniem z przyczyn technicznych),
- korespondencji pisemnej na adres: Straż Miejska m.st. Warszawy, ul. Młynarska 43/45, 01-170 Warszawa,
- telefonu alarmowego: 986 (za pośrednictwem opiekuna).
- tłumacz języka migowego (PJM) online
Osoby Głuche mogą skorzystać z usługi tłumacza języka migowego (PJM) online.
Usługa ta jest dostępna każdego dnia w godz. 7.00 - 20.00.
Informacje publiczne, które nie zostały umieszczone na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Straży Miejskiej m. st. Warszawy, zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej są udostępniane na wniosek.
Wniosek w formie pisemnej należy przesłać na adres pocztowy:
ul. Młynarska 43/45, 01-170 Warszawa, lub faxem na nr 22 598 60 03
Wniosek w postaci e-maila należy kierować na adres poczty elektronicznej: komenda@strazmiejska.waw.pl
W celu uzyskania informacji publicznej z zakresu działania Straży Miejskiej m.st. Warszawy można skorzystać z wniosku:
·Wniosek o udostępnienie informacji publicznej (PDF)
·Wniosek o udostępnienie informacji publicznej (RTF)
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 25 lutego 2016 r. o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego określającej zasady ponownego wykorzystywania informacji publicznej, Straż Miejska m.st. Warszawy zgodnie z art. 14 ust. 1 pkt 1 i 2 cytowanej ustawy zobowiązuje podmioty wnioskujące do informowania o źródle, czasie wytworzenia i pozyskania informacji od podmiotu zobowiązanego oraz o obowiązku poinformowania o przetworzeniu informacji ponownie wykorzystywanej.
Wyniki kontroli i akcji porządkowych
Zgodnie z art. 8 ust. 3 w związku z art. 4 ust. 1 pkt 4 i 5 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, poniżej przekierowanie na stronę internetową Straży Miejskiej m.st. Warszawy dot.:
- Wyników przeprowadzonych kontroli i akcji porządkowych (wybierając baner "Statystyki")
- Sprawozdania z działalności Straży Miejskiej m.st. Warszawy
- Najczęściej zadawane pytania dotyczące stosowanych przez Straż Miejską m. st. Warszawy procedur
Skargi i wnioski mogą być składane:
- pisemnie na adres: Straż Miejska m.st. Warszawy, ul. Młynarska 43/45, 01-170 Warszawa
- za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP
- - za pośrednictwem poczty elektronicznej do Wydziału Kontroli Wewnętrznej i Bezpieczeństwa Informacji Straży Miejskiej m.st. Warszawy na adres: wkwib@strazmiejska.waw.pl
- faxem na numer: 22 598 69 03
- ustnie do protokołu
Warunkiem wszczęcia postępowania skargowego (wnioskowego) w Straży Miejskiej m. st. Warszawy jest spełnienie wymogów wynikających z §8 ust. 1 i 2 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków z dnia 8 stycznia 2002 r.
Treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej:
- · wskazanie wnoszącego (imię, nazwisko, nazwa podmiotu),
- · adres do korespondencji lub adres w systemie ePUAP
- · opis przedmiotu sprawy, której dotyczy.
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska albo nazwy, a także adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Natomiast jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego do złożenia wyjaśnienia lub uzupełnienia w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków będzie skutkowało pozostawieniem skargi lub wniosku bez rozpoznania.
Korespondencja niespełniająca powyższych wymogów może być traktowana jako anonimowa opinia i wykorzystana jedynie w celach służbowych.
Komendant Straży Miejskiej m. st. Warszawy przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków po wcześniejszym umówieniu w każdy poniedziałek w godz. 15.00 – 18.00 w siedzibie Straży Miejskiej m.st. Warszawy przy ul. Młynarskiej 43/45.
Naczelnicy Oddziałów Terenowych Straży Miejskiej m.st. Warszawy przyjmują interesantów po wcześniejszym umówieniu w każdą środę w godzinach 15.00 - 18.00 w siedzibach Oddziałów.
Metryka
Rejestr zmian
Rozwiń